Juha Lapve

Ilmestyskirjan ennustus on tapahtunut kerran aikaisemmin

Kysymys on Vanhan Testamentin profetiasta "Book of Daniel", ja asian pystyy vahvistamaan profetiassa olevien todisteiden valossa. DAN.7:13 "Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli ihmisen Pojan kaltainen; Ja hän saapui vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen". Meillä on selkeää näyttöä esihistoriallisista olennoista, jotka ovat löydetty syvältä maan kerrostumista viimeisen kahdensadan vuoden aikana ja myös sitä aikaisemmin, nämä esihistorialliset olennot joita kehitysopin tutkijat ihmisen pojiksi kutsuvat elivät jo kauan sitten ennen kuin Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Kehitysopin sääntöihin vahvasti nojaavat tutkijat väittävät, että ihmisen poika olisi se viimeisin kehitysopin lopputulos, joka on miljoonien vuosien aikana muuttunut Jumalan kuvaksi Homo Erectus-nimisestä paholaisesta maan päällä, vaikka todellisuudessa kyseessä on täysin toinen laji, joka ei ole koskaan edes kuulunut Jumalan suunnitelmaan valitusta kansasta ihmisenä. DAN.7:2,3,4 "Kertomuksen alku on tämä: Daniel lausui ja sanoi: minä näin yöllä näyssäni, ja katso, taivaan neljä tuulta kuohutti suurta merta -Ja merestä nousi neljä suurta petoa, kukin erilainen kuin toinen -Ensimmäinen oli kuin leijona, mutta sillä oli kotkan siivet. Minun sitä katsellessani reväistiin siltä siivet, ja se nostettiin maasta pystyyn ja asetettiin kahdelle jalalle niinkuin ihminen, ja sille annettiin ihmisen sydän". Pyhässä Raamatussa puhutaan Jeesus Kristuksen toisesta tulemisesta maan päälle kun Uuden Testamentin Ilmestyskirjan profetia tulee täyttymään, tämä on pyhien kirjoitusten mukainen totuus asiasta. Uusi Testamentti ei myöskään valehtele neitsyt Marian ja Joosefin tarinaa, Neitsyt Maria oli tekemisissä Jumalan lähettilään enkeli Gabrielin kanssa, se on Matteuksen evankeliumiin kirjoitettu totuus asiasta. Myös Luukaksen evankeliumi kertoo asiasta enemmän lisätodisteita pyhien kirjoituksien avulla. Joosefin tarina on kuitenkin erilainen unessa nähdyn enkelin näyn myötä, joka sanoi että hänen ei tulisi hylätä neitsyt Mariaa pitkällä matkalla kohti Beetlehemiä. Tämän kertoi unessa hänelle enkeli, jonka Jumala oli lähettänyt taivaallisesta valtakunnasta, mutta pyhässä kirjoituksessa jätetään silti kertomatta, kuka tämä taivaallinen enkeli yhdeksästä todellisuudessa oli? Se ei ole kuitenkaan enkeli Gabriel, Joosef ei tunne eikä tunnista häntä. Profetia on totuus, mutta monta totuutta on myös näissä pyhissä kirjoissa jätetty kertomatta, sillä roomalaiskatolilainen Kirkko on valinnut evankeliumit Raamatun kaanoniin. Mukana pyhässä totuudessa on ollut myös arabeja, sekä persialaisia, jotka ovat seuranneet Jeesus Kristusta pyhällä maalla silloin, kun Jeesus Kristus oli Jumalan luoma ja valittu ihmisen kuva ja Jumalan poika maan päällä. Ihmisen pojan tuleminen tapahtui ensimmäisen kerran jo Vanhan Testamentin Danielin Kirjassa profetian ennustuksen mukaisesti. Mitä Danielin Kirja asiasta kertoo. DAN.10:16 "Ja katso, olento, ihmislasten muotoinen, kosketti minun huuliani; silloin minä avasin suuni ja puhuin ja sanoin edessäni seisovalle: Herrani, nähdessäni näyn valtasi minut tuska, ja minulta meni kaikki voima". Vanhassa Testamentissa puhutaan taivaallisesta enkeli Gabrielista, joka oli ihmisen muotoinen olento evankeliumin jakeen mukaisesti. Miksi enkeli Gabriel sitten ei näytä ihmisen kaltaiselta Pojalta Danielin näyssä? Kysymys on Danielin monista unista sekä erilaisista näystä, jotka ovat tapahtuneet jo aikaisemmin hamassa menneisyydessä. Kaikkivaltias Jumala näyttää meille Danielin seitsemännessä luvussa, ja kolmannessatoista jakeessa miltä ihmisen Poika todellisuudessa näyttää, ja mitä ihmisen Pojan merkitys meille tulee lopulta tarkoittamaan maan päällä. Profetian täyttymystä, Uuden Testamentin pyhien kirjoitusten avulla. Mitä Jeesus Kristuksen aika maan päällä opettajana, ihmeidentekijänä ja profeettana sitten tarkoitti Uuden Testamentin, opetuslasten ja muiden uskollisten seuraajien osalta? Kyseessä ei ole ollut ihmisen pojan toinen tuleminen Kaikkivaltiaan Jumalan taivaallisesta valtakunnasta Danielin Kirjan näkyjen avulla, kuten Vanha Testamentti profetiassa osoittaa. Kysymys on ihmisen pojasta, joka tulee syntymään maan naisesta maan päällä Pyhän Hengen ja taivaallisen valaistumisen voimasta, ihmisen Poika sanana on mainittu Uuden testamentin pyhissä kirjoituksissa erikseen moneen eri kertaan. Jeesus Kristus sikisi pyhästä hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, Jumalan kuvaksi hän on syntyvä, ja ihmisen kaltaiseksi maan päällä muiden ihmisten joukossa. Taivaallinen valaistuminen tarkoittaa yhdeksää Jumalan lähettilästä, ja taivaallista enkeliä. ILM.7:1,2,3 "Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun -Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta -Ja sanoi: Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan". Jeesus Kristuksessa on läsnä samanalainen taivaallinen Jumalan valaistumisen voima maan päällä kuin yhdeksässä taivaallisessa enkelissä, joita kutsutaan Jumalan lähettiläiksi. Mutta on olemassa myös toisenlaisia enkeleitä, jotka eivät tule Kaikkivaltiaan taivaallisesta Jumalan valtakunnasta maan päälle. Tästä asiasta kertoo enemmän Johannes, joka koki taivaallisen ilmestyksen avulla näkyjä Patmos-nimisellä pienellä ja karulla saarella, Kreikan Egeanmerellä. ILM.1:9,10 "Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos -Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasuunan äänen". Pasuunan ääni tarkoittaa itseasiassa sarvenääntä, joka on otettu yleensä teurastuksen yhteydessä härältä, joka on valmistettu illalliseksi kyläyhteisössä asuvia uskonveljiä-ja sisaria varten. Sarvenääni voi myös tarkoittaa jotain muita sarvipäisiä eläimiä, joita on profetian aikoina pyhän maan ympäristössä ja lähivaltioissa liikkunut. Tietyntyyppinen sarvenääni toimi myös varoituksen merkkinä lähestyvistä vaaratekijöistä kyläyhteisölle, jotka halusivat elää kristillisen harmonian puolesta Jumalan sanan mukaisesti. Mitä sitten tarkoittaa seitsemän seurakuntaa ja enkeliä, joihin Johannes pieneltä ja karulta Patmoksen saarelta Kreikasta oli välillä kirjeitse yhteydessä? Sen kertoo sarven (pasuunan) ääni profetiassa seuraavasti. ILM.1:11 "joka sanoi: Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja filadelfiaan ja Laodikeaan". Jokainen näistä seitsemästä pyhän Raamatun profetian mainitsemasta seurakunnasta, sijaitsee nykyisen Turkin alueella. Johannes kutsui jokaista seitsemän seurakunnan hengellistä johtajaa enkeliksi, joiden tuli huolehtia seurakunnistaan vakaalla otteella antikristusta ja hänen seuraajiaan vastaan, joita oli enemmän kuin hiekanjyviä meren rannoilla. Ilmestyskirjan kirjoittamisen aikoihin hän oli erityisen huolissaan Rooman Keisari Domitianuksen vainoista kristittyjä kohtaan, sekä pakanallisista temppeleistä Turkin puolella, jota johti eräs nainen nimeltä Isebel, joka kutsui itseään profeetaksi johtaen opetuksillaan seurakuntiin kuuluvia kristittyjä harhaan, sekä harjoittamaan siveettömyyttä. Isebel kehoitti seuraajiaan syömään myös epäjumalille uhrattua lihaa ja yritti sekoittaa pakanallisuuden oppeja kristinuskoon jo 90-100 luvulla, jota eritoten vielä 2000 vuotta myöhemmin yleisesti yhteiskunnassamme harjoitetaan. Johannes kirjoitti Tyatiran seurakunnan enkelille kirjeen; "Minä suistan hänet sairasvuoteeseen ja kaikki hänen rakastajansa ankaraan ahdinkoon, elleivät he luovu hänen tavoistaan. Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan". Todellinen kristillinen seurakunta muodostuu kullakin paikkakunnalla ja kunakin aikana Kristukselle uskollisista enkeleistä ja seuraajista. Kristuksen oikeassa kädessä näkyneet seitsemän tähteä ovat noiden seitsemän seurakunnan Pyhän Hengen johtamat enkelit, kreikan sana  angelos  merkitsee kirjaimellisesti "sanansaattajaa" , ja Jumalan lähettilästä. Monet tutkijat ovat sitä mieltä, että Ilmestyskirjan Johannes ei olisikaan Jeesuksen valitsema Apostoli, vaan Johannes presbyteeri, evankeliumin kieliasussa johtuvat erot voivat kuitenkin johtua kirjurin käytöstä. Ilmestyskirjan kirjoittajana pidetään heprealaisvoittoista kreikkaa taitavaa Johannes Sebedeuksen poikaa, joka oli Jeesus Kristuksen rakkain opetuslapsi. Riippuessa Golgatan kukkulan verta vuotavalla ristillä, vapahtajamme uskoi äidistään Mariasta huolehtimisen Johannes Sebedeuksen pojalle, apostolille nimeltä Johannes.       

    

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (6 kommenttia)

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Miksi juuri toi laji, Homo erectus, todistaisi ns. profeettojen ennusteista?

Varsinaisa ihmislajeja, niitähän on ollut iso liuta, eikä kaikkia varmastikaan ole löydetty vielä.
Lähde > https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmiset

†Homo naledi
†Homo gautengensis
†Homo habilis (käteväihminen)
†Homo rudolfensis (turkananihminen)
†Homo ergaster (afrikanihminen)
†Homo erectus (pystyihminen)
†Homo floresiensis (floresinihminen)
†Homo antecessor (euroopanihminen)
†Homo heidelbergensis (heidelberginihminen)
†Denisovanihminen
†Homo neanderthalensis (neandertalinihminen)
†Homo rhodesiensis (rhodesianihminen)
†Homo cepranensis ("cepranonihminen")
†Homo georgicus (georgianihminen)
Homo sapiens (ihminen)
Homo sapiens sapiens
†Homo sapiens idaltu

.

Käyttäjän lapvejuha kuva
Juha Lapveteläinen

Ja mitä Jumalan luomalle ihmisen Pojalle on tapahtunut esimerkiksi 900-vuoden aikana? Pituuskasvua n.15cm, jos ihmisen Poika sekaantuu johonkin toiseen ihmisen Pojan lajiin syntyy täysin uusi ihmisen Pojan laji, eli hybridejä joista puhut. Ne tullaan löytämään seuraavan 6000-vuoden aikana eri kerrostumista maaperässä, ja sitten taas ihmetellään, että mitäs uusia ihmislajeja nämä lajit nyt sitten ovat kehitysopin mukaan? Pyhä Raamattu puhuu ihmisen Pojasta, joka on luotu Jumalan kuvaksi, Ilmestyskirjan ennustuksessa esiintyvät Pedot ovat antikristuksen valtakunnan paholaisia, ennen Jumalan luomaa valittua kansaa.

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama

Ettekö te uskovaiset pidäkään maata 6000 vuotta vanhana?

Käyttäjän lapvejuha kuva
Juha Lapveteläinen

6000 vuotta tarkoittaa valitun kansan olemassaoloa maan päällä, kuten 66 evankeliumia Raamatussa ja pedon luku 666 osoittaa profetian mukaisesti, se on myös ihmisen luku.

Matti Simonaho

Maailmankuulu "puuttuva linkki" ei ole fyysinen, vaan psyykkinen.

Käyttäjän lapvejuha kuva
Juha Lapveteläinen

Jos viemme 100 suomalaista miestä Ecuadoriin Etelä-Amerikkaan, ja he menevät naimisiin 100 Ecuadorilaisen naisen kanssa, saaden vuosien saatossa useita lapsia, meillä on 1000 vuoden päästä edessämme täysin uusi "ihmislaji", vain muutama metri maan kerrostumien alapuolella. Ihmisen Pojan kohdalla fyysisillä tai psyykkisillä tekijöillä ei ole mitään tekemistä "puuttuvan linkin", vaan tosiasioiden kanssa.

Toimituksen poiminnat